Stanovisko hnutí Zlín 21 ke Koncepci rozvoje školství statutárního města Zlína na období let 2021 – 2027
Stanovisko: Zastupitelský klub hnutí Zlín 21 doporučuje předmětný materiál NESCHVÁLIT a vrátit jej k VÝZNAMNÉMU PŘEPRACOVÁNÍ v duchu následujících připomínek a zpětné vazby:
Všeobecné hodnocení: Nejedná se o strategický řídící dokument, který by splňoval alespoň základní parametry podobných typů materiálů popsaných např. ve Vládou ČR schválené Metodice přípravy veřejných strategií[1]. Ve stávající podobě tedy nemůže být použit jako řídící segmentová strategie pro oblast školství
Analytická část:
- Absentuje práce s daty a poznatky reflektující průběh či výsledky vzdělávání.
- Informace v analytické části a jejím závěru – SWOT analýze – nejsou provázané.
- Materiál zcela rezignuje na zohlednění cílů, opatření a aktivit Vládou ČR schválené Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
Návrhová část:
V podobě vymezení tematických oblastí, strategických cílů a opatření je limitována vysoce nekvalitní analytickou základnou, přičemž některé z cílů a opatření vůbec v analytické části nemají oporu.
Cíle:
Limitem cílů je rezignace na skutečně vymezení – tj. detailní popis, definice žádoucího cílového stavu (čeho chceme dosáhnout), kvalitativních či kvantitativních indikátorů k jejich dosažení, které budou v průběhu naplňování koncepce sledovány, popř. obecně přínosy a dopady jejich naplnění.
Opatření:
Dílčí opatření limituje jejich nejasné vymezení: nejsou vysvětleny a podloženy náklady, přínosy a dopady realizace daného opatření. Nevíme přesně čeho a koho se opatření týkají (cílové skupiny, dotčené subjekty, osoby), či kdo za realizaci nese odpovědnost atd.
Implementanční část:
V dokumentu zcela absentuje část popisující jeho implementaci.
[1] MMR (2020) – k dispozici z: shorturl.at/zFQU2.