Jednání Zastupitelstva dne 24. 10. 2019
Na 7. jednání Zastupitelstva jsme navrhli dvě témata k veřejnému projednání a vznesli několik námitek k navrhovaným bodům jednání.
Návrhy témat Zlín 21 k veřejnému projednání Zastupitelstvem:
Město Zlín potřebuje útvar architekta města Zlín
/Čestmír Vančura/
Výstup: neschváleno Zastupitelstvem k zařazení do programu jednání protože útvar architekta je již na městě řešen – jsme připraveni vstoupit do procesu příprav
Architektura města Zlína je nezbytným prvkem pro správu města, kterou je politická reprezentace povinna účinně rozvíjet v souladu s rozvojem města. Současné organizační opatření (část dřívějších kompetencí hlavního architekta vykonává odbor dopravy, část odbor prostorového plánování a část odbor zeleně) takovou účinnou ochranu spojenou zároveň s potřebou systémového plánování rozvoje Zlína účinně neumožňuje.
Navrhovali jsme, aby město s účinností od 1.6.2020 provedlo reorganizaci na úrovni jednotlivých odborů a oddělení obecního úřadu, kterým dojde ke zřízení Útvaru hlavního architekta jako samostatného odboru a zajistilo jeho věcnou, personální a kompetenční působnost.
Obchodních společnosti s majetkovou účastí Statutárního města Zlín netvoří krátkodobé ani dlouhodobé plány
/Čestmír Vančura/
Výstup: neschváleno Zastupitelstvem k zařazení do programu jednání, problematikou se ale budeme dále zabývat v rámci Ekonomicko-finanční komise Rady města Zlín
Na příkladu společností s majetkovou účastí SMZ a to např. Teplo Zlín a.s., Technické služby Zlín s.r.o. a Technické služby Zlínsko s.r.o. bylo při výkonu funkcí v pozicích členů dozorčích rad těchto společností od zástupců hnutí Zlín 21 zjištěno, že tyto společnosti nevytváří střednědobé a dlouhodobé koncepce svého rozvoje a hospodaření a stejnou situaci lze důvodně předpokládat i v dalších společnostech s majetkovou účastí města. Takovýto stav neodpovídá manažerským standardům pro řízení obchodní společnosti. Společnost, která nemá strategii pro rozvoj své činnosti a nedefinuje své krátkodobé a střednědobé cíle se nemůže dobře rozvíjet.
Navrhovali jsme, aby město Zlín, jako orgán řídící osoby uložil statutárním orgánům řízených osob tj. obchodních společností se 100% majetkovou účastí Statutárního města Zlín vytvářet střednědobé a dlouhodobé koncepce svého rozvoje a hospodaření. Zastupitelstvo považuje za vhodné, aby jednotlivé řízené osoby připravily střednědobé plány svého rozvoje od 1. 1. 2020 z důvodu, aby při přípravě rozpočtu SMZ na rok 2021 a střednědobého výhledu rozpočtu města na období 2021-2024 bylo možné pracovat s údaji vyplývajícími z jednotlivých plánů a koncepcí rozvoje řízených společností.
Výhrady hnutí Zlín 21 k předkládaným návrhům Rady města Zlín
Smluvní podmínky převodu Fotbalového stadionu nejsou právně vyjasněny
/Jaroslav Juráš/
Výstup: námitky nepřijaty
Naše výhrady shrnuty do odrážek:
- Město dává převodci bianko šek na budoucí investice vázané nikoliv na vlastní rozhodnutí. Zjednodušeně to znamená, že v okamžiku, kdy se na stadionu hraje první fotbalová liga, zavazuje se město udržovat stadion ve stavu způsobilém pro první ligu. Jestliže tak FAČR vznese požadavky na vybavenost, bezpečnost, podmínky provozu atd. je město jako nabyvatel povino tyto požadavky plnit.
- Město si uzamyká systém budoucí správy na sebe na dalších 20 let, čímž samo sebe vtahuje do smluvních podmínek, které pro něj mohou být nevýhodné.
- Město rezignuje na ovlivnění majetkových dispozici s nemovitostmi v řešeném území, tedy v okolí stadionu.
Zlín má 4 různé komunikační strategie, které spolu nekomunikují
/Barbora Raková/
Výstup: námitky nepřijaty
Dle našich informací Město Zlín v současné chvíli připravuje min. 4 různé, na sobě nezávislé, komunikační strategie. Jedna je pro občany o akcích ve Zlíně, druhá je pro občany o akcích radnice, třetí je pro turisty a čtvrtá je pro cizince. Doporučovali jsme, aby navrhované strategie byly konsolidovány do jedné, ta aby byla projednána s relevantními institucemi ve Zlíně a vytvořena ve spolupráci s odborníky na tvorbu komunikačních strategií měst a obcí. Tedy jinak řečeno, aby město Zlín mělo jednotnou komunikační strategii, to znamená, jedno logo, jednotný design a jeden slogan a na ně navazovalo dílčí strategie pro dílčí cílové skupiny.
Nový Jednací řád Zastupitelstva Města Zlín je potřeba vyjasnit
/Jaroslav Juráš/
Výstup: přijaty námitky – bod programu stažen a přesunut na další jednání SMZ
Tento významný materiál nám byl doručen dva dny před jednáním Zastupitelstva. Na první pohled vidíme nesrovnalosti, které potřebujeme diskutovat. Jedná se o plán naší práce, vzájemné komunikace a především komunikace s veřejností. Žádáme o stažení tohoto bodu jednání, zahájení diskuze a projednání na dalším jednání ZMZ dne 12. 12. 2019.